20 maj 2015

Utrensning av kläder

Skönt att komma till jobbet tidigt!
Det betyder att jag inte behöver sitta kvar till sex, sju på kvällen
utan kan komma hem till klockan fem och äta middag tillsammans med min familj.
 
Jag har bestämt mig!
Får se hur länge det varar...
Jag är mästare på att bestämma mig för olika saker men sedan tröttnar jag efter ett tag
och behöver lite förändring i vardagen. Tröttsamt!
Men nu är det dax att komma iväg till jobbet tidigt så jag kan komma hem i tid.
Jag är så oerhört trött på att sitta kvar där långt ut på kvällen.
Det känns som om jag bara arbetar och kvällen blir så kort och tråkig.
Idag är första dagen på mitt nya löfte och det kändes
väldigt sömnigt när jag steg upp i morse.
 
Trots en tidigt morgon så blev det en sen kväll.
Hela kvällen har jag pysslat med att få till kläderna i garderoben.
Klädstången är på plats och kläderna i påsarna har bytat plats
med kläderna i garderoben.
 
De två påsarna är proppfyllda med mörka och stickade kläder och
nu hänger det lite ljusare och lättare kläder i garderoben och på min nya klädstång.
Jag har verkligen fyllt på mitt klädförråd de sista två åren och det känns
som om många av kläderna bara hänger där för att fylla ut platsen.
Jag har svårt för att skiljas från kläderna.
Jag har köpt dem av en viss anledning och jag gillar dem fortfarande
så att slänga dem känns främmande för mig.
 
Maken tyckte vi kunde bygga ut... men det känns lite väl drastiskt...
Men jag har lite prospekt och funderingar framåt i tiden
men de finns bara i min skallen än så länge.
När tiden är inne så ska jag kläcka iden för Maken.
Men än så länge så drömmer jag mig bort i tanken.
 
Hoppas det blir en god natt sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina