29 maj 2015

Bistro Royale och Malmö Live

Workshop, massage, powernap och en god middag.
En sammanfattning av dagen.
Det känns bra att fira helg och vi har en del roligheter inplanerade.
 
På måndag kommer mitt företag byta informations system.
Vi har jobbat hårt för att få de anställda att byta till den nya platformen
och idag var deras sista chans att få lite undervisning.
Vi hade en visning utanför matsalen där det passerar minst 2000 personer per dag,
för att ge dem en sista chans att ställa frågor.
 
 
Innan dagens arbetsdag var slut så jag en timmes massage.
Underbart skönt... men smärtsamt!
Det trycks och knådas och musklerna mjukas upp.
På fyra veckor så blir jag stel igen, som ett kylskåp.
Det är tröttsamt med massage så det kräver en powernap så jag styrde hemåt
och la mig i sängen och det tog bara 5 minuter så hade jag somnat.
Och det behövdes, vill jag lova. Tidiga mornar tar ut sin rätt.
 
Kvällens middag var planerad tillsammans goda vänninorna.
Att bli hämtad i bil har sina privilegier, att kunna ta ett glas prosecco,
vin till maten och en god mojito som avslutning.
Bord var bokat på Bistro Royale, den kungliga väntsalen i Malmö Centralstation.
Superfint ställe och supergod mat!
 
 
Efter maten styrde vi stegen mot Malmö Live, Malmös nya kultursatsning.
Fantastiskt byggnad och många trevliga barer.
 
 
Design överallt, tom taket var designat. Coolt!

 
En Mojito blev kvällens avslutning på Eatery Social

 
Skål på er!
Hoppas ni också har haft en skön avslutning på fredagen och nu är helgen officiellt invigd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina