28 maj 2015

God Fazer choklad

Tänk vad ett samtal kan bidra med.
Oanade saker kan hända och jag vet aldrig på vilket sätt.
Spännande!

Jag blir sugen på att resa på semester när andra pratar om sina fantastiska resor.
Idag på lunchen träffade jag en arbetskamrat som hade varit i Kalifornien
för någon veckan sedan. Helt underbart att få ta del av deras upplevelser.
Jag börjar bli sugen på att resa dit!
Spara, spara pengar... inte alltid så lätt när det är så mycket fint som står på önskelistan.

Idag när jag kom hem från jobbet så blev det tillagning av middag (inga rester idag).
Nya, fina, italienska köttbullar, men ingen var hungrig...
Kändes lite snopet. Men nu är maten färdig inför fredagens mys och det är
ett plus, att slippa ställa sig och laga mat på fredagen.

Det blev även en tur till Nova idag, tillsammans med Maken.
Han var sugen på några nya skjortor och efter en rundvandring hamnade
vi på Brothers, som vanligt. Han är som jag, handlar alltid i samma butik.
Men trots att han vet om att det alltid landar där så vill han ändå gå en runda
och kolla. Till vilken nytta undrar jag eftersom det ALDRIG blir handlat
någon annanstans än där.

 
Idag fick jag en liten överraskningspåse med lite smått och gott i.
Fyra, stora Fazer choklad med goda smaker.
För någon vecka sedan berättade N&S om deras "nya" choklad.
Fazer i olika smaker. Maken och jag var helt oförstående,
hur det nu är möjligt när det gäller choklad, men jag är en vanemänniska i affären.
Vi hade aldrig smakat dessa och ännu mindre sett dem i affären.
Jag går aldrig i den "gången"...
Det bästa av allt, de hade lagt det på minnet, och i överraskningspåsen
låg det fyra stora choklad (vi har redan krängt ett trots det bara är torsdag).
 
Tänk vad ett samtal kan generera.
Nu har vi även fredagsgodiset färdigt! Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina