23 maj 2015

Sport är tröttsamt

Idag är det Pingstafton och den flyger obemärkt förbi.
Vi har inga traditioner när det gäller pingsten och ännu mindre sedan de tog
bort Annandag Pingst. De "flyttade" Annandag Pingst till den 6 juni
och gjorde den till en helgdag istället.
Jag hade gärna fått en extra dag istället för att flytta runt bland helgdagarna.
 
Dagen har gått i sportens tecken.
Först ut var Lille Bror och hans handbollslag Lugi, att spela utomhus turnering i Malmö.
Ingen sovmorgon idag och jag hoppades och önskade att vädergudarna skulle visa
sig från sin bästa sida. Efter någon timme försvann de flesta molnen och solen värmde oss.
 
 
Killarna slappar mellan matcherna.

 
Vi supportrar har roligt och vi skrattar gott åt våra dråpliga försök att värja oss
från de hårda handbollarna som kommer farandes genom luften.
 
Malmöspelen har vuxit och blivit en stor turnering med många lag för både flickor och pojkar.
En massa roliga aktiviteter som de kunde roa sig med mellan matcherna.
Men det som gick hem hos de flesta var en hel lastbil med Ben & Jerrys glass.
God men alldeles för dyr! Snacka om smart produktlansering och marknadsföring.
Det är bara att gratulera företaget.
Jag är för snål för att handla den glassen som i min värld är mer godis än glass.

 
Lille Brors lag gick vidare till B-slutspel imorgon
men då blir jag hemma för tvättstugan är helt översvämmad... av kläder 

 
Från den ena sporten till den andra, från Lille Brors handboll till Stora Systers seriematch i fotboll.
Mycket sport är tröttsamt... och nu sitter vi här hemma och kollar på Mello.
Röda i huvudet efter en hel dag utomhus med solglimtar och
rödvinet hjälper till att göra oss mosiga.
 
Nu har alla länderna framfört sina bidrag och jag håller tummarna för Måns.
Jag tror han kommer topp 5 men han vinner inte, om jag får gissa.
Ryssland eller Italien tar hem vinsten.
Jag får se om jag pallar se det färdigt, ögonlocken är rätt så tunga nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina