27 maj 2015

Stora Systers seriematch

Match mitt i veckan är inte så vanligt när man spelar fotboll i division 1.
Det är ofta långa resor för spelarna och
då är det svårt att få till en match mitt i veckan.
Men idag var det dax för Borgeby FK, att möta Lörby IF
 
För att få till logistiken så fick vi köra Lille Bror till hans träning först.
Timingen var inte den bästa så han fick vänta en bra stund
innan hans träning startade. Vi ville hinna till Stora Systers match i tid
och eftersom Maken fortfarande inte kan köra bil så blir
det alltid lite knöligt med logistiken.
 
 
Så vad gör jag inte för att alla ska bli nöjda och glada?
Ja, jag kör taxi. Det blev några mil denna kvällen.
Dyra droppar och jag är en miljöbov...
För att hinna alla milen kunde jag bara se 20 min av fotbollen och
resten av resultatet fick jag via telefonen.
Tillslut blev det 4-2 till Stora Syster och jag kände mig lugn igen.
 
Räkningarna är betalda så nu är det för mycket månad kvar av lönen igen.
Jag som hade önskningar om att köpa en fin blender denna månaden.
Vi får se om det blir något över och då kanske jag slår till.
Eller så kanske jag får en i mors dag present.
En fin, röd Kitchen Aid står högts upp på önskelistan.
 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina