17 maj 2015

Kvällsfika med Walkers shortbread

Borta bra men hemma bäst
Vilket oerhört träffande ordspråk!
Lika roligt som det är att resa bort och få uppleva saker
och spännande miljöer, lika skönt är det att få komma hem
till hemmet och dess vardagliga lunk.
 
Sovmorgon är underbart och hotellfrukost är ännu mer underbart.
Och sedan är jag mätt och inte en enda bit mer mat får plats.
Men vad gör väl det!
Hur många gånger äter man hotellfrukost?
 
 
Hotellet hade ganska trendig inredning och jag njuter i
hotellfoajen i en av deras fåtöljer.

 
I Edinburgh vimlade det av kronhjortar i olika former och format och
här i hotellfoajen fanns det en lite trendigare variant i neonljus.
 
Att checka in på Edinburghs flygplats gick smärtfritt trots organiserad kaos
och vi hann ändå med lite shopping.
Jag tycker det är roligt att shoppa på flygplatsen, alltid hittar jag något nytt
som jag absolut inte behöver men ändå inte kan motstå.
 
 
Lille Bror och Stora Syster hade varit hemma hela helgen själv.
Det kändes så gott och komma hem och få krama om dem.
Trötta och lata efter semestern, så blev det pizza till middag. Till kvällsfika
festade vi loss på danska wienderbröd och skottska Walkers "shortbread".
 
Imorgon är det vardag igen.
Roligheterna passerar fort förbi och nu är det jobb som gäller igen.
Nöjd och glad efter en mysig helg och energi depåerna är påfyllda igen.
 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina