18 maj 2015

Konferens på Kockeriet

Det tar på krafterna att vara iväg på semester.
Jag kände mig utvilad och måndagen var välkommen.
Men jag var ändå trött som ett helt ålderdomshem när klockan ringde på morgonen.
Kan jag dra täcket över huvudet en liten stund till = underbart!
 
Jag fuskade imorse, jag orkade inte ta mig upp och masa mig iväg på
min mindfulness kurs. Den börjar okristligt tidigt, redan 06.45.
Trots den tidiga timmen så ser jag framemot att inleda veckan
med en timme mindfulness träning. Jag känner mig lugn och harmonisk efter
den timmen men idag kändes det oöverkommligt.
Så jag skubbade och drog täcket över huvudet och somnade om.
 
Efter fyra dagars semester i Edinburg så fortsätter roligheterna.
Konferens står på schemat och vi inleder med två timmars möte
och sedan matlagning på Tareq Taylors restaurang Kockeriet.
 
Skratten varvas med gott vin och god mat och dagens språk är engelska
med svensk, italiensk och tysk brytning.
 
 
Mysig lokal med långbord
 

Kocken instruerar oss vad vi ska göra med maten
 


Min goda italienska väninna, Ivana

 
En av dagens rätter, lammsadel med palsternackpure och nötmix.
 
Nöjda och belåtna begav vi oss hemåt i det kalla regnet.
Det känns verkligen inte som vår!
Ge mig lite värme och sol, det är såå efterlängtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina