2 januari 2014

Städning på Lille Brors rum

Nu är jag back in business!
Det märks så himla tydligt.
Energin är tillbaka och jag fixar och donar med olika saker.
Det gäller att lyssna på kroppen och dess signaler
och acceptera att det går upp och ner.

Vanlig arbetsdag idag igen men det blev en långsam start för mig.
Klockan ringde vid halv åtta och jag stannade kvar i sängen till halv nio
och surfade runt på min nya fina "padda" som jag fick i födelsedagspresent.
Jag tar det lite lugnare, det är fortfarande halvfart på jobbet.
Det är så skönt att kunna styra arbetstiden helt själv.
Helt själv är kanske en överdrift eftersom under vissa perioder
så är det enormt mycket att göra och då är det bara
att acceptera det. Men det är det som är charmen med mitt jobb,
att det finns en flexibilitet och jag jobbar när det behövs.

Stora Syster och Lille Bror har varit hemma tillsammans
och bara myst och tagit det lugnt.
Jag kände att jag ville hem och umgås med dem så jag
avslutade redan vid fyra tiden och sedan har jag 
bara varit hemma och fixat och donat.
Jag började storstäda på Lille Brors rum, 
dammråttorna växter i hörnorna och en massa gamla saker
som bara står där och tar upp en massa plats.
Saker som blev gjorda i träslöjden för flera år sedan,
massa gamla teckningar, gamla medaljer, McDonalds leksaker
Ja, med andra ord stå åkte det ut en massa saker.
Vi tyckte båda att det kändes skönt.


Men just nu har en del av hans röra flyttat ut till vårt skrivbord i hallen på ovanvåningen.
En massa saker som ska sorteras och sättas in i pärmar.
Det får bli helgens beting.

Jag måste vara knasig!
Jag blir glad av att ha ordning och reda runt omkring mig
och jag blir enormt tillfredsställd av att få sortera och strukturera.
Jaja, det är jag i ett nötskal.
Vi är alla olika och mår bra av olika saker.
Sortera, strukturera och ha ordning får mig att må bra.

2 kommentarer:

  1. Vilket stort härligt rum han har!
    Jag gillar också ordning och reda men sen kan min klädkammare ibland bli fullproppad och då blir jag nervös :)
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu såhär några dagar senare så är det inte riktigt lika mycket ordning.
    Rummet är cirka 15 kvm men det sneda taket tar en del av takhöjden. Det ser nog större ut än vad det är.
    Kram tbx

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina