12 januari 2014

Söndag i vila

Det blev en sovmorgon idag med.
9 timmars sömn är guld värt.
Gårdagen var så grå som man kan förvänta sig
en januaridag med världens ösregn.
Även den gladaste och piggaste människa blir trött när det är så grått som igår.

Men idag var det bättre, lite sol och jag kunde skymta himlen.
Idag var det en ny stad och en ny hall och en ny sport som stod på agendan.
Lille Bror skulle spela handboll i Eslöv och vi körde dit i karavan.
Det blev vinst för Lugis del idag men det var precis.
I handboll svänger det fort och allting kan hända trots att
det bara är 2 minuter kvar av matchen, fart och fläkt hela tiden.

Middag och fika på lite julrester i frysen, goda lussebullar.
Jag har börjat spela Candy Crush under julen och jag är lite
beroende såhär i början. Jag har nått fram till bana 60 och det kräver
lite tankeverksamhet för att jag ska lyckas på de olika banorna.


Imorgon så förutspår våra meteorologer att det ska komma snö.
Det kan behövas, både för naturens skull och för ljusets skull.
Det blir så mörkt utan snö och nu när vi har dansat ut julen så behövs det lite ljus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina