4 januari 2014

Fina vänner på middag

Välkommen lördag!
Det kändes skönt att vakna och känna sig relativt utsövd.
Fastän jag har varit ledig från och till under julen
så känner jag mig ändå trött och hängig.
Så att sova länge och känna sig utsövd är lite lyx för tillfället.

Stora Syster hade sin första inomhusträning idag och begav sig tidigt.
Lille Bror kom hem från sin "sleep over" men han åkte iväg igen till en kompis.
Så det var jag och Maken i vår tvåsamhet som gick här hemma och pysslade.
Jag lagade mat och förberedde så mycket det gick
och Maken städade och var på systemet och handlade vin.

Vi påbörjade även att grovplanera vår stundande sommar semester.
Två veckor i Italien med sol, bad, sightseeing och god mat!
Halv sju kom våra allra finaste vänner och vi startade
kvällen med samma tilltugg som vi hade igår och det gjorde succé även idag.


Dagens meny bestod enbart av rätter från min senaste kokbok.


Efterrätten var frisk clementin mousse och gjorde susen
efter allt sött man har tryckt i sin under julen.


Jag tog en massa bilder men det var bara ett som blev någorlunda bra 
för att kunna få lov att vara med på bloggen.
Jag vet att det är "No No" med blixt men jag tycker att det 
är så svårt att få bra bilder utan blixt. De blir så himla suddiga.
Jag måste göra något fel och jag blir tokig.
Jag gillar att fotografera men jag är urdålig på att ta bra bilder.
I fjol funderade jag starkt på att anmäla mig till en fotokurs men det blev aldrig av.
Det ligger fortfarande där och gror i tanken.
Det kanske blir av nu i vår. Jag får se om jag tar tag i det.


Det blev en sen kväll och uret var runt två snåret när det tackade för sig.
Tiden gick så himla fort och det brukar det göra när man roar sig.

2 kommentarer:

  1. Så himla bra bild på dig! Och vilka vackra ögon!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du anar inte hur många foto vi fick ta innan det blev något som var värt att visa. Antingen blundar jag eller så pratar jag eller så tittar jag konstigt eller har en konstig min!!!
    Det är många kort som raderas innan jag blir någorlunda nöjd.
    Tänk förr i tiden när man bara hade 36 kort till sitt förfogande och så fick man vänta i 2 veckor och då när man hämtade ut fotona så var över hälften dåliga. Hemska tanke!
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina