6 januari 2014

Avslutning på julen

Idag har vi varit hos min kära mamma och avslutat julen.
Det har blivit något av en tradition att vi firar trettondagen hos mamma
och det brukar alltid vara trevligt med mycket prat och stoj.

Idag blev det frukost framför TV:n och det är inget som jag gillar.
Jag är lite gammalmodig med det och jag vill att man äter vid bordet.
Det hänger ihop lite med att man ska försöka hålla sina
matplatser till några få ställen och endast vid dessa så äter man.
Ett litet knep för oss som är lite "runda" av naturen.
Men livet är inte fyrkantigt utan mer som tysk grammatik,
ingen regel utan undantag!

Jag fastnade i soffan och tittade på familjen filmen
Sune firar semester i Grekland (eller något liknande)
och sedan blev det faktiskt en timme Yoga.
Jag var så stel i min rygg att jag knappt kunde sätta mig på en stol.
Det gjorde gott för min stela rygg och jag inser att 
jag måste ta tag i det och boka tid hos en kiropraktiker.
Jag kan inte fortsätta på detta viset utan måste
få övningar som är anpassade efter min kropp och mina behov.

Maken var flitigt och oljade in vårt skeppsgolv och under tiden
som han var flitig så körde jag till Emporia och
gick en sväng på JOY och Blomsterlandet.
I stort sett alla blommor var halva priset i blomsteraffären och alla dessa vackra orkidéer.
Jag hade kunnat köpa med mig hur många som helst
och fylla mina fönsterkarmar med.

Hos mamma serverades det god kycklinggryta med ris och efterrätt.
Det ska bli skönt med vardag igen och komma in i vardagsrutiner
med kosten och allt annat för den delen.


Fina flickor med sina coola västar från Zara


Syster Yster och jag och dagen till ära har jag min nya scarves från JOY


Lille Bror och kusinen Oscar.
Tröjorna som de har på sig är en present från Syster London
och när de fick dem var de likadana!
Men trycket på Lille Brors tröja har helt försvunnit i tvätten och hur är detta möjligt?
Men Lille Bror bryr sig inte, bara den är skön så är det OK för honom.


Mamma, Tindra och Vanja

Nu är julen slut för denna gången och det är skönt.
Den är alltid efterlängtad men det är lika skönt när den är förbi.
Nu är det nya tag och 2014 har redan startat.
Imorgon är det jobb som vanligt igen och just nu är jag inte 
speciellt sugen på att stiga upp tidigt och bege mig.

Men efter några dagar är det OK och vardagen är här.
Några veckor i alla fall, sedan är det några skiddagar i Hestra som gäller,
om det finns någon snö vill säga. 
Med tanke på det milda vädret så känns det ganska omöjligt just nu
men det kan slå om och bli kallt.
Den som lever får se!

2 kommentarer:

  1. Ni är så fina, du och Katarina! Vanja, vvisst är det Lottas mamma..? Nu blev jag alldeles varm om hjärtat! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Tack Carin, du är så snäll, så snäll!
    Visst har du alldeles rätt. Kurt och Vanja är gamla vänner till min mamma och de träffas med jämna mellanrum.
    Kram tbx!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina