3 januari 2014

Skön fredagsfeeling

Fredagsmyset är redan här!
Två arbetsdagar och så är det helg igen.
Jag kan vänja mig vid dessa korta veckor.

Idag blev det en dag på hemma kontoret, vid köksbordet.
Det är fortfarande väldigt många som är jullediga och det ekar mellan skrivborden på jobbet.
Det är inte jätte roligt att köra dit när det är så tomt.
Jag är van vid att det cirkulerar människor hela tiden.
Att jobba på ett litet företag hade gett mig "lappnoja".
Jag behöver lite folk i rörelse samt att det händer något hela tiden annars blir jag uttråkad.

Lille Bror åkte med kompisar till det nyrenoverade Högevallsbadet i Lund.
Stora Syster åkte till Lund och lunchade och handlade presenter
till dagens stundande 20 års jubilar så det var lugnt och skönt här hemma hos mig.

En lugn och skön fredagkväll där alla var samlade och vi hade
dagen till ära fina Elly som gäst.
Stora Syster och Elly har känt varandra sedan 10 års åldern och umgås väldigt flitigt
och de har roligt tillsammans och tycker om samma saker.


Dagens tilltugg innan maten innehöll julens smaker.
Det är sista rycket med julens smaker denna helgen och sedan är det slut med det.
Då vår vi lägga dem till sidan och vänta ett helt år till nästa gång.



Lille Bror och jag hade svårt att fastna på bilden idag.
Bara en massa trams och skratt!

Nu är disken klar och det är bara Maken och jag som är hemma.
Jag har inte riktigt koll på TV tablån idag men det känns som om det kommer bli en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina