1 januari 2014

Pulled Pork

2014s första dag har varit en slö och trött dag.
Vi har mer eller mindre bara legat i soffan och tittat på TV och film.
Men det är precis så det ska vara efter en hejdundrande nyårsfest.

Jag hade en blixtrande huvudvärk, lite släng av migrän när jag vaknade
så jag har mest bara knapprat huvudvärks tabletter.
Maken och Lille Bror fick ordna med frukost och lunch till sig själva.
PÅ TV:n har filmen Aviator har rullat förbi och även Kalle i Chokladfabriken.
Framåt fyra tiden masade jag mig upp ur soffan och in i duschen.
Det kändes genast lite bättre när jag hade duschat och gjort vid mig.
En sväng hem till vårt fantastiska värdpar och hämtade
lite kvarglömda telefoner, glasögon och peruker.

Hemma hos dem rullade fotona från gårdagen förbi på TV:n och vi skrattade hjärtligt.
Dagens middag bestod av Pulled Pork.
Vi brukar oftast köpa pizza nyårsdag men i år (eller i fjol om det ska vara korrekt)
så hade vi planerat lite framåt och bestämt i förväg vad vi skulle äta.


Tulip har färdigkokt Pulled Pork och det är bara att värma den i ugnen i 25 minuter.
Resultatet blir kanongott!


Sallad, fetaost, god barbecue dressing och pitabröd och visp så är middagen klar.

Nu väntar vi bara på att Stora Syster ska komma hem från London.
Hon har tillbringat fyra dagar där tillsammans med ett gäng tjejer och killar
och haft "Once in a lifetime" upplevelse.
Det ska bli roligt att få hem henne och höra hennes berättelser och se allt hon har shoppat.

Imorgon är det vanlig vardag igen och förhoppningsvis är
vi några fler som har tagit sig till jobbet.

Jag vill önska dig ett Gott Nytt år och hoppas att dina
drömmar och önskningar slår in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina