11 januari 2014

Fotbollscup i Köpingebro

Nu är det igång med fotbollscuperna igen.
Inomhus då förstås och Maken och jag sitter som trogna åskådare.
Det är väldigt socialt med fotboll, även för oss åskådare.
Det är många i ett lag och de flesta har föräldrar och
nära anhöriga på bänken som hejar på.

Idag var det dax för damcupen i Köpingebro och 
det var första gången Stora Syster tog på sig Borgeby FCs matchställ.
Vi tog det lite lugnt på morgonen/förmiddagen.
Det var välbehövligt för lilla mig efter en sådan arbetsvecka.
Det är ju inte direkt något fysisk aktivitet att sitta framför 
en dator hela dagarna men tempot är högt och det är
tvära kast i diskussionerna och det är tröttande
att hela tiden tänka på högvarv, tro det eller ej men det är sant.

Vi lämnade av Lille Bror i Lund hos en handbollskompis.
Om han får välja så stannar han gärna hemma från fotbollen.
Och är han glad så är jag glad!
I ösregn körde vi till hjärtat av Österlen och jag var glad att det var en inomhuscup.
Det regnade som om himlen var öppen.


Trogna supporters och tillika goda vänner!


Tjejerna försöker göra sig tuffa och hårda inför motståndarna och 
det lyckades för de gick vidare till A-slutspel så det blir
att köra tillbaka nästa helg igen.

Dagen till ära hade vi fina Elly på besök.
Hon och Stora Syster har känt varandra i många, många år.
De har så roligt tillsammans och båda spelar fortfarande fotboll, dock i olika lag numera.

Till ungdomarnas stora glädje serverades det tacos till middag.
Det gamla "Taco porslinet" åkte fram och vi gjorde världens godaste guacamole. 


När det serveras tacos serveras det även kall öl och tequila.


Det är så roligt när ungdomarna äter med oss.
De är så roliga och underhållande att lyssna på och det
pratas i ett hela tiden, om kvällen och framtidsplaner.


Maken och jag hyrde en film, Paranoia och det var ett bra val.
Bra spänning och jag lyckades hålla mig vaken.
Efter en hel dag i en fotbollshall, god mat, öl, tequila och lite vitt vin på det
så är det ganska så lätt att somna till lite i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina