7 januari 2014

Curling i världsklass

Jag är nog en riktig curling mamma!
Men jag vill ju bara det bästa för barnen och om det innebär
att jag får slå knut på mig själv så är det väl OK...

Stora Syster har fått jobb på en förskola i en annan tätort inom kommunen
och det går inga direkta bussförbindelser dit.
Att köra bil tar 10 minuter men om hon ska transportera sig med
allmänna kommunikationsmedel tar det 1,5 timme inkl. väntetid.
Och för mig stannar bussen i stort sett precis utanför dörren till mitt jobb.
Så för att göra det lätt för Stora Syster och för att hon ska kunna
spela fotboll så kör hon bil till jobbet och jag får ta bussen,
på hemvägen i alla fall. På morgonen kör hon mig till jobb
och på hemvägen så tar jag bussen, eller liftar med någon arbetskamrat.
Det går i och för sig att cykla men det är så mörkt och kallt på morgonen nu
så det får vänta någon vecka till när det börjar vända och bli lite ljusare igen.


Jag är väldigt förtjust i ECCO skor och de sista åren har jag köpt ett 
par nya stövlar/stövletter/kängor av märket ECCO.
Hållbarheten är fenomenal och passformen är ännu bättre.
Min fot är som gjord för ECCO skor. Förr i tiden så var ECCO skor 
en sko som endast hade ett syfte och det var att den skulle vara promenadvänlig.
Men så är det inte nu utan de har många tuffa varianter.
I slutet på förra veckan fick jag ett SMS om att mina stövletter som
jag hade beställt på rea äntligen hade kommit och nu är de uthämtade.
Super sköna och jag vet att de kommer bli väl använda denna delen av vintern.

Annars har kvällen varit en vanlig vardag kväll med middag, tvätt och strykning.
Jag tog även tillfället i akt och lagade middagen tills imorgon.
Imorgon är det tidig träning och jag hinner aldrig laga mat innan
barnen ska iväg och jag vill att de ska äta lagad mat innan träningen
och helst minst 1,5 timme innan för att kunna tillgodose sig all energin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina