4 januari 2014

2013 års konstlotteri

Skönhet ligger i betraktarens öga.
Att tycka om konst är väldigt subjektivt.
Det som jag gillar tycker någon annan inte alls om
och det är väl tur att vi tycker om olika.

På min arbetsplats har vi varje år ett väldigt stor konstlotteri
med cirka 180 olika konstverk som man kan ha en chans att vinna.
Utöver det så är alla som är medlemmar i konstföreningen
garanterad minst en tavla per andel som man har köpt in sig på i konstföreningen.
Jag har två andelar och varje år får jag två konstverk.
I år var det tavlor men det är inte alltid tavlor utan
ibland kan det vara glaskonst, skålar eller dylikt.

Årets konstnär är en fransman som heter Norbert Robles
och det är en massa damer: Les madames!


Nu hänger de på väggen ovanför soffan i vardagsrummet.
De som hängde där tidigare står nu på vinden och
får vänta några år innan de kommer fram igen.

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygga! De gillade jag jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina!
    De har redan fått en speciell plats i min "konstsamling".
    Jag har ju en del tavlor efter 25 år som medlem i konstföreningen och med dubbla andelar.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina