10 januari 2014

Efterlängtad fredag

Ojojoj, vilken vecka!!!
Tidiga, tidiga mornar och sena, sena kvällar!
Fredagen var super efterlängtad.
Och en lätt middag serverades, hemlagad pizza!

Nu är vi inne i den mest intensiva fasen av bokslutet.
Många och långa timmar innan allting är klart
och det dyker upp frågor och problem som måste lösas och det snabbt.
Så idag fredag ska jag gå hem i tid och det innebär strax efter klockan fem.
Eftersom det har varit mycket jobb så har jag inte hunnit att
planera och handla fredagsmaten så det gjorde jag på hemvägen.

 Maken och Lille Bror var på handbollsträning och
Stora Syster och jag hjälptes år att laga maten.
Det kändes som en befrielse att kunna sjunka ner i soffan och bara ta det lugnt.
 Och äta lite godis!!!
Det är så gott med godis, när man tar de första bitarna men
sen är det inte så gott. Det smakar bara sött och egentligen
är det inte så gott.


 Efter maten så åkte Stora Syster iväg på sitt håll och
vi andra tittade på en film som heter "På smällen" och den
var ganska bra men inte den bästa jag sett.
Lagom fredags underhållning.

Det var skönt och bara ta det lugnt och kunna krypa ner i sängen
utan att behöva stiga upp tidigt imorgon bitti.
Jag har lovat mig själva att jag ska inte läsa några mail under helgen.
Det får vänta tills på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina