1 december 2013

Första advent

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och jubelpsalmen klingar i helig tid advent.
Så det var det ett helt år som har passerat förbi
och nu börjar vi pyssla och stöka inför julen.

Idag hade vi bestämt att vi skulle gå på "Thomanders Jul" i Lund.
Det är en gammaldags julmarknad med hästdroskor, utomhusteater, julbodar,
positivhalare och en massa tomtar.
Och den vackra julmarknaden inne på Kulturen.
Där strosar man runt ibland de olika husen och har julpyssel
samtidigt som en mängd hantverkare ställer ut sina alster.
Precis så som en riktig julmarknad ska vara!


Lunds Domkyrka är en ståtlig pjäs.
Jag går ofta in i kyrkan och vandrar runt lite och det har smittat av sig på de övriga
i familjen för de vill också samma sak.
Den är så vacker i all sin enkelhet!

Utanför på Domkyrkoplan var det utomhus teater

Inne på Kulturen var det trång om saligheten.


Efter några timmar och lite julshopping så styrde vi hemåt.
Middag och god adventsfika framför filmen "Tomten är far till alla barnen".
En tragikomisk film där vi nästan kan alla replikerna utantill.

En skön dag med inledning på julen led mot sitt slut
och jag kände mig ganska nöjd trots att jag hade haft lite funderingar
under helgen om livets olika svängningar och hur vi påverkas av dessa.
Jag försöker värja mig men det är inte alltid så lätt.
Det är lätt att fastna i sina tankar och att få dem på rätt bana igen krävs att
man fokuserar på rätt saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina