4 december 2013

Betydelsfulla SMS

SMS från goda vänner förgyller min vardag.
Det plingar och jag kollar i telefonen och ser att
det är någon som betyder mycket för mig som har skickat ett SMS till mig.
Det känns bra just nu att någon tänker lite extra på mig.

Idag hade jag bestämt med Lille Bror att jag skulle vara hemma vid
6 tiden. Han skulle åka buss till träningen för första gången och jag
ville vara hemma när han skulle bege sig.
Det känns inte bra för mig att han ska behöva ta bussen till träningen.
Jag vill kunna ställa upp för honom och köra honom men
ibland har nöden ingen lag.
Maken jobbade över, Stora Syster skulle på fotbollsmöte
och jag var tvungen att köra och handla lite mat.
Men allting gick jätte bra och han kände sig stor och vuxen.


Förkylningar och snoriga näsor håller ett fast grepp om oss.
3/4 av familjen har drabbats och jag är den lyckliga som har lyckats att undvika det.
Jag håller tummar och tår att jag får hålla mig frisk.
Det finns inte tid för något annat.

1 kommentar:

  1. Vilka fina blogginlägg Carina! Du berättar om din vardag med sådan värme! :-)
    Tänker på dig och hoppas vi ses snart - får bli efter jul.

    Stor Kram till Dig från Sandra!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina