9 december 2013

Inställd tysklandstur

Idag hade Maken och jag planerat in en tur till Tyskland
för att handla lite vin, öl och sprit inför jul och vinterhalvåret.
Men förra veckan storm hade gjort så att "båten" som ligger
precis vid Püttgarden hade slitit sig och var därmed stängd.
 
Trots att vår Tysklands tur blev inställd bestämde jag mig
för att ta ut min semesterdag.
Dels för att jag kände mig dålig men också för att jag
behövde ha en dag för att komma ifatt med lite julstök.
Det har mest varit arbete så jag hade ingen koll.
 
 
Jag sysselsatte mig med lite julgodis varvat med tvätt
och jag har påbörjat utrensing av lite böcker.
Alla barnböcker som bara står där, de kan glädja något annat barn lite bättre kanske.
Jag tänker spara de som betyder lite extra för oss
och resten ska jag skänka till någon bättre behövande.
 
Stora Syster var och provtrända med Borgeby FK
och hon har bestämt sig för att skriva kontrakt med dem.
Under året som har gått har hon spelat på elitnivå men
har insett att det tar för mycket av hennes fritid,
att resa land och rike runt och spela fotboll.
Det kommer bli bra här i denna klubben,
fotboll på hög nivå (division 1) med lite mindre resande
så det kan kombineras med en lite friare fritid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina