29 december 2013

Lundaspelen i handboll

God fortsättning på julen!
Det har varit ett långt avbrott för mig här på bloggen.
Det har inte funnits någon energi att blogga överhuvudtaget.
Jobbet och förberedelser inför julen har tagit all min energi
och lusten att blogga har varit som bortblåst.

Julafton kom och vi var klara med alla julklapparna några dagar innan.
En del är inhandlat i affärerna och en del är inhandlat på nätet.
Jag märker att jag shoppar mer och mer på nätet.
Det är supersmidigt och jag kan i lugn och ro surfa runt
och se vad jag vill handla.
Att åka till affären blir mer och mer en avkoppling eftersom
det inte finns någon stress över vad som måste handlas.
Jag kan bara botanisera fritt och se ifall det är något som faller mig in.

Julmaten är slut, lite Janssons frestelse är det enda som finns kvar.
I dagarna tre har Lille Bror spelat handboll i Lundaspelen och vi har
varit hjälpande föräldrar och skrivit i match resultat, sålt T-shirts.
hjälpt förvirrande danska, tyskar och andra nationaliteter att hitta i Lund.


Victoria hallen har vari vår hemvist under dagarna tre och 
ljudnivån är HÖG och jag är helt slut i huvudet efter en hel dag av 
skrikande, visslande och påhejande supportrar.


Imorgon är det dax för finalspel i B-playoff.
Jag tar ledigt på förmiddagen från jobbet för jag vill 
verkligen inte missa det.

Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina