3 december 2013

Nya juliga kuddfodral

En liten pust av lättnad!
Idag hade jag en presentation som jag har förberett ett tag
och den handlade om saker som jag egentligen skulle behöva
"gräva" lite mer i men det har inte funnits tid.
Det är alltid lite frustrerande att presentera något som jag inte har kontroll över.
Men ibland gäller det bara att gilla läget.

Det blev en sen kväll för mig idag med.
Jag inser att jag tillbringar i stort sett all min vakna tid på jobbet
och jag mår inte så bra av det.
Jag vill kunna vara hemma och julstöka med julbak och julgodis,
baka pepparkakshus och bara ta det lite lugnt.
Normalt sett gör det mig inte så mycket om det är fullt upp på jobbet
men just denna perioden så önskar jag mig något annat.


Stora Syster och Lille Bror var iväg på sina respektive träningar.
Jag förberedde lite kvällsmat så vi fikade tillsammans på kvällen
och det kändes bra för familjekänslan.
Lite nytt i julväg har jag införskaffat, 2 nya juliga kuddfodral från Village.

Jag har en förhoppning om att det ska bli bättre på min arbetsplats.
När alla nya har kommit in i sina nya arbetsuppgifter och strukturen har satt sig.
Så det gäller att bita ihop ett tag till.
Jag ser ljuset i tunneln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina