13 december 2013

Sushi fredag

Efter en regnig lucia dag så stegade jag hemåt redan vid 4 tiden
Idag var det buss som gällde och det går alldeles utmärkt
Lugn och skön fredag tillsammans med endast Lille Bror
Maken är på julfest och Stora Syster ska ut och festa!

Det är faktiskt rätt så skönt att åka buss.
Jag slipper bry mig om trafiken och jag kan bara koppla av.
Det är ett perfekt tillfälle att surfa runt lite på mobilen.
Jag hann bara precis innanför dörren innan det var dax att bege sig igen.
Lille Bror hade handbollsträning och jag var den utsedde chauffören.

Under tiden som det var träning körde jag till Nova Lund och kollade lite.
Affärerna är överfyllda med vackra varor men jag var inte upplagd för shopping.
Jag känner mig fortfarande lite dålig och trött efter veckans kraftiga förkylning.

 

För att slippa laga middag köpte vi hem sushi från byns japanska restaurang.
Hemma väntade Stora Syster med dukat bord och fina Kinapinnar.
Det är inte min bästa maträtt men det duger bra till oss en fredagskväll.

Nu ligger Lille Bror och jag i varsin soffa och slötittar på handboll.
Snart faller ögonblicken ihop.
Lika bra det. Det behövs efter denna veckan!

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina