10 december 2013

Sjukstuga

Hujedamig så dålig jag är!
Det är kanske kroppen som säger ifrån.
Alla dessa stressiga och sena timmar på jobbet.
Känslan av att inte räcka till är tärande i längden.
Men det är kanske detta som jag behövde
att ta det lugnt och inte göra något.

Jag vaknade i morse med världens betongklump, super förkyld
ingen röst och värk i hela kroppen. Just idag så skulle vi ha en workshop som
var viktigt och jag försökte ändå in i det längsta men
tillslut fick jag ge upp, det hade aldrig gått!
Det var bara ringa in och sjukskriva sig och skicka min presentation
som jag skulle hålla till någon annan som fick ta över rodret.

 
Resten av dagen har jag tillbringat i soffan och sovit och tittat på TV
om vartannat hela tiden. Jag kan inte komma på sista jag var så dålig.
Maken for iväg på handbollsmöte inför Lundaspelen,
Stora Syster for iväg till Emporia för att handla julklappar
och jag fortsatte att tillbringa tiden i soffan.
 
I födelsedag av min mamma fick jag en röd Kivi lykta.
Jag har en del andra färger sedan tidigare men ingen röd.
De är så fruktansvärt dyra, 329 kronor.
Men jag har frågat i affären varför de är så dyra och svaret
jag har fått är,  för att man ska få fram den röda färgen så tillsätter de guld
och därför blir den så dyr.
Så nu vet ni det, sånt där onödigt vetande men kan var kul att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina