18 februari 2013

Slask på sportlovet

Idag börjar sportlovet för oss här nere i Skåneland.
I morse snöade det ganska mycket
och jag tänkte att det var väl tur för alla lediga skolbarn.
Men icke sa nicke!
Efter några timmar steg temperaturen till plusgrader
och det har regnat i hela eftermiddagen och kvällen.
Urk!

Vi har ingen skidsemester inplanerad utan vi jobbar på som vanligt.
Nästan i alla fall...
Lille Bror går på ett handbolls läger på Färs och Frosta Arena i Lund.
Två träningspass per dag samt lite teori lektioner.
Han var upp med tuppen i morse och färdig innan jag hann reagera.
Han älskar att spela handboll och han har sett framemot
detta läger ända sedan vi anmälde honom i september.

Det innebär att mina dagar på jobbet blir lite kortare och det känns skönt.
Idag var vi hemma redan klockan kvart över tre
och jag hann med hur mycket som helst innan det var dax för middag.
Stora Syster arbetar på Makens jobb under hela veckan
så det var bara jag och Lille Bror som var hemma.
Trots regn och blåst var det träning på schemat för tösabiten.
Vi körde iväg men det blev ingen promenad för min del idag.
Regnet bara öste ner och jag kände verkligen inte
för att bli genomblöt och kall.
Så det blev en liten tur till Emporia istället.
Men att bara vandra runt där för att jag måste
är inte speciellt roligt i längden.

Snart har hon körkortet i sin hand och då
får jag hur mycket tid som helst till annat.
Men jag kommer ändå sakna våra pratstunder i bilen
till och från träningen.
Det finns fördelar och nackdelar med allting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina