13 februari 2013

1000 järn i elden

Det känns som om jag har 1000 järn i elden för tillfället.
Mycket på jobbet och mycket hemma.
Vissa saker kan jag styra över men det mesta är utanför min kontoll.
Men någonstans inom mig vet jag om att det kommer ordna sig
trots att det känns övermäktigt just nu.

En dag på jobbet med mycket telefon samtal.
Ibland är örat helt varmt.
Jag är inte så förtjust i öronsnäcka men jag får nog överväga att börja använda den.
Dagens telefoner har ändå relativt lite strålning men helt klart är där en strålning
som inte är bra för oss i slutändan.

Idag har vi rester till middag eller som vi säger, buffé.
Det låter lite godare, enkelt sätt att lura hjärnan.
Fotbolls träning för Stora Syster idag och det är min tur att köra.
Idag tänkte jag inte ta min vanliga motions runda.
Jag var tvungen att handla lite A3 eller ännu större kuvert till Stora Syster.
När det var avklarat tog jag mig en tur inom JOY
och botaniserade ibland allt det nya vårfina som hängde på galgarna.
Det är mycket som tilltalar mig men denna bruna blus
fick följa med mig hem idag, ett brunt skärp och ett cremefärgat linne.
 Jag gillar brunt, riktigt brunt ska det vara.
I min garderob hänger en brun, gammal favorit kjol som jag sällan använder
eftersom det saknas någon fin överdel.
När jag såg denna söta blus kände jag att den kommer passa perfekt till kjolen.

Lite gott te i soffan innan det var dax att gå och lägga sig.
Körningen för Stora Syster går jätte bra och det känns som
om körningen är mer eller mindre formalia, det ska bara göras
och de olika momenten ska prickas av hos körskolan.
Det är teori delen som är akilles hälen.
Men inom snar framtid är vi i mål!

När jag är stressad och det känns som om tiden inte räcker till
brukar jag tänka på följande ordspråk
"Tala inte med mig om hur mycket du har att göra utan
tala med mig om hur mycket du har fått gjort istället"

Kan vara ganska tänkvärt att tänka på när tiden är knapp.
Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina