7 februari 2013

Kvällens läsning

Torsdag, redan!
Vad hände med måndag, tisdag och onsdag?
Min mage lider av träningsvärk från tisdagens Friskis & Svettis pass
men känslan är skön.
Du vet att du lever och att det finns muskler därunder allt annat (som inte ska vara där)

Idag har jag haft en trevlig lunchdate.
En stor fördel med att arbeta på en stor arbetsplats är det enorma kontaktnät
som jag har skapat under årens lopp och det händer ofta
att jag har lunchdate med en annan arbetskollega
än dem som jag arbetar med.

Jag har varit och lämnat Lille Bror på träningen och för att
vara effektiv och spara på tiden var jag och handlade helgmaten
under tiden han tog ut sig på fotbollsplanen.

Nu ska jag ge mig i kast med dagens lektyr, det nya numret av Allt om Mat!
Under många år prenumererade jag på Allt om Mat.
Det finns så många goda recept men jag hann inte med
att tillaga alla godsakerna så jag sa upp abonnemanget.
Dessutom så ändrade de kvalitén på pappret och det föll inte i god jord hos mig.
 
Men nu har jag nappat på ett erbjudande och
nu kommer den i brevlådan en gång i månaden.
Och jag har vant mig vid pappers kvalitén.
 
Nu ska det bakas av bara farten!
Finns det något godare än hembakat bröd?
Nej, tror inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina