6 februari 2013

En ny scarves kanske...

Jag vaknade i morse och kände mig ganska utsövd.
Ännu bättre var att jag hade planerat att arbeta hemma idag.
Jag hade inge möten inplanerade och många på kontoret var borta.
Det kändes extra skönt att sätta sig till frukostbordet och läsa tidningen
med vetskap att jag kunde stanna hemma!

Dagens frukost var en god omelett med lite riven ost och en god espresso.
Ägg är ett fantastiskt livsmedel med en massa protein och det mättar jätte bra!
Dagens mail var avklarade efter någon timme och sedan var det lugnt och skönt.
Att jobba i lugn och ro med arbetet är himmelriket.

Jag bjöd Syster Yster på 11 kaffe och vi pratade över en kopp espresso.
Det är väldigt sällan vi kan prata ostört.
Barnen finns alltid runt omkring och avbryter.

Idag har jag även hunnit med att ha garderobs rensning.
Det blev inte jätte många plagg som slängdes.
Jag rensar med jämna mellanrum men idag blev det lite sortering
och jag gick igenom vad som hängde på galgarna i garderoben.
Det dök upp ett och ett annat plagg som jag hade glömt bort.
Jag använder oftast samma kläder hela tiden men det fanns en del pärlor
och nu ska det bli lite ändring på det hela.

Jag sorterade även alla mina sjalar och scarves.
Gud, vad många jag hade!!!
När jag räknade samman dem hade jag över 50 styckern.
Det känns som det är alldeles för många.
Men det är så lätt att handla en scarves.
De hänger där på rad och har så vackra färger och
så är de inte så fasansfullt dyra.

Middag och sedan körde Stora Syster och jag till Malmö för hennes träning.
Det blev ingen längre promenad idag.
I ärlighetens namn gick jag en sväng inom Mobilia i Malmö och
tittade på lite kläder på JOY!
Jag hittade en super fin ponco men dessvärre hade jag inte min plånbok med mig.

Bild från tidingen Solo
Nu sitter vi här i soffan och njuter av världens bästa fotbolls spelare, Mr Messi.
Sverige och Argentina i landskamp!

1 kommentar:

  1. Underbart skont nar man ar klart med garderobsrensningen. Nu var det pa tok for langesen jag var pa besok hos dig. Maste spana in dina inlagg. Hoppas allt ar bra, snart helg! kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina