1 februari 2013

En god köttbit

Fredag hela veckan lååång!
Tänk om det hade varit så bra eller kanske dåligt.
Det är ändå skönt att vi har en vardag och en helg.
Även om jag ibland är trött på vardagslunken måndag till fredag
så är det ofantligt skönt att bara sjunka ner i soffan
och slå upp ett glas vin när det är fredag och ta det lugnt.

Idag var det extra trevligt för jag inledde min helg
redan klockan tre på eftermiddagen.
En liten tupplur i soffan och sen handla lite inför helgen.
Lungt och stilla i min egna takt.

Stora Syster skulle på fest
Lille Bror och Maken på handbolls träning
och jag småplockade här hemma.
Dagens meny var önskad av Lille Bror, en STOR köttbit och hasselbacks potatis.
Det kan jag ställa upp på - smidigt och enkelt.

Efter några timmar i soffan i horisontellt läge masade jag mig vidare in till
sängen som var helt underbart skön och mysig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina