8 februari 2013

Handbollsdisco

Fredag och disco!
Det känns som om jag var tonåring igen.
Jag kan komma ihåg känsla som infann sig när det var disco i småstaden
och jag skulle gå dit och dansa.
Så spännande och förväntansfullt!

Jag trodde att jag skulle få en lugn dag på arbetet och kunna gå hem lite tidigare än vanligt.
Men det blev precis tvärtom.
Fullt ös hela dagen och hemma först vid halv sju tiden.
Det blev lite fart på mig för Lille Bror skulle ha disco
tillsammans med alla 13 åriga handbolls kompisar, både tjejer och killar.

Men tillsammans med Stina lyckades vi med konststycket
att bli klara med all maten och dukningen.
 Lille Bror installerar musiken.
Grabbarna Boys är på plats
 Och det är även alla tjejerna
Vi vuxna är förpassade till köksavdelningen och serverar mat
och ser till att allting fungerar som det ska.

Innan alla barnen hade lämnat discot och vi var klara med städningen
hann klockan bli elva.
Ute snöade det ymnigt och det blir så ljust ute med snön.

Lille Bror somnade i soffan och det gjorde även vi vuxna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina