4 februari 2013

Pildamsparken i Malmö

Jobb och middag, en helt vanlig vardag.
Och det var en skön sådan.
Mitt humör är inte det bästa för tillfället.
Jag är så evinnerligt trött på mörkret och vintern.
Jag brukar inte ha en sådan känsla.
Men vintern kom så tidigt, redan i november.

Sen har jag haft mycket funderingar på vad jag tycker är viktigt,
vad jag vill prioritera, vem som betyder något för mig.
Att sköta om min hälsa och kropp har under många år
varit väldigt lågt prioriterat.
Ifjol hade jag bestämt mig för att börja träna ordentligt men
mina knän började strula så det gick åt fanders med träningen.
Under hela 2012 blev det i stort sett ingen träning alls.
Men nu har jag börjat promenera igen och det går lite bättre för varje vecka.
Jag vågar inte stressa på för då blir mina knän dåliga med en gång.

På måndagar är det min tur att köra med Stora Syster till hennes träning.
Idag skulle de träffas vi den stora Pildammsparken, mitt i Malmö, för en jogging tur.
Vi var på plats innan det värsta mörkret hann komma och jag vågade mig in i parken.
Kvinna, helt ensam i en park är kanske inte att föredra så det blev
endast en kort tur i parken och sedan fortsatte jag på Malmö upplysta gator.

Det märktes att jag hade varit förkyld för jag blev helt slut men
det är så skönt när jag kommer hem och har duschat.
Nu är vi inne i februari och vårlökarna har börjat
skönja dagens ljus i mina rabatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina