16 februari 2013

Skeppsgolv

Vårt fina skeppsgolv behöver omvårdnad!
Det är några år sedan vi lade in trägolv i köket, hallen och sovrummet
och det behövde en rejäl omgång med olja.
Vi har använt olika varianter på olja
men jag har aldrig blivit riktigt nöjd med resultatet.

Min käre Make har varit på Golvpoolen och köpt en finfin olja
som lovar ett strålande resultat.
Hela lördagen har jag legat på knä och oljat, torkat i omgångar
och det blev en gigantisk skillnad.
Det blev en helt annan lyster och djup i golvet.
Det var värt varenda krona!

Annars har lördagen bestått av tvätt och städning.
Kanske inte det roligaste att sysselsätta sig med på en lördag.
Tvättmaskinen har gått varm och nu är tvättstugan tom.
8 maskiner tvätt är borta och insorterad i skåp och lådor.
Det tar sin lilla tid.

Lille Bror har dammsugat hela nedervåningen och jag har dammat överallt.
Hur kan 4 personer som nästan aldrig är hemma generera så mycket damm?

Stora Syster har varit i Falkenberg och spelat träningsmatch
och vid 8 tiden på kvällen var alla samlade i vår sköna soffa.
Nöjd och belåten med dagens städ insats så kunde jag med
gott samvete luta huvudet mot kudden och bara ta det lugnt.

Det är en skön känsla att veta att det är städat.
Ännu skönare är det att golvet är inoljat.
Det "betinget" har varit som ett dåligt samvete
som har förföljt mig i flera månader.

Ibland är det befriande att inte ha något inbokat utan bara ta dagen
som den kommer och hinna städa ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina