5 februari 2013

Ny premiär!

Idag är det DAX!
Att utsätta mig för ett Friskis & Svettis pass.
Det är över ett helt år sedan jag var på ett träningspass.
Nervositeten låg utanför kroppen.
Tänk om min knän inte skulle klara av det.
mina knän bara svullnaden upp.
Sedan har det varit ett halvår av ständig värk och
rörligheten har varit begränsad. Sakta men säkert har jag börjat promenera och gjort vatten gympa
men nu tänkte jag att det var dax att utsätta för lite mer belastning.

Det gick sådär.
Att springa gick inte något vidare och hopp och studs var att inte att tänka på.
Men jag kämpade på och gjorde alternativa övningar.
Det är så lätt att lägga på för stor belastning och åka på bakslag.
Men den fällan ska jag inte gå i denna gången.

Så trots att jag inte gjorde precis som instruktören visade så
kände jag mig nöjd med min insats.

När jag kom hem så var Lille Bror redan i startgropen för sin handbolls träning.
Stressa iväg och sedan hem och njuta av en lång och varm dusch.

Det känns bra i kroppen och jag somnade som en stock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina