6 juli 2012

Tillverkat armband

Jag har gjort ett eget armband!!!
Jag, av alla människor, som är så opysslig som kan vara.
Min STORA inspirartions källa är min kära Syster Yster.
Hon pysslar hela tiden.
Är det inte smycken så stickar hon eller bygger lampor eller något annat.

Jag har blivit inspirerad och nu vill jag också göra alla dessa fina smycken.
Detta är mitt första men det kommer mera.



Fredag kvällen, den blev en konstig sådan.
Stora Syster var iväg på sitt håll och det känns mer konstigt att hon är hemma än borta på fredag kvällar.
Desto roligare blir det när hon är hemma.

Vår goda vän Stewe kom förbi med lite smått och gott i form av olika öl,
som en liten sommarpresent.
Ååhh, det var verkligen uppskattat!!
Lite olika ölsorter som vi annars inte hade handlat.
Vi blev mätta och vi bestämde oss för att inte äta mat.
Det kändes så konstigt att skippa fredags middagen.
Det har nog aldrig hänt.

Varför ska man äta om man inte är hungrig.
Men gud vad kvällen kändes lååång.
Två, tre timmar som bara helt plötsligt bara var till godo.

Annorlunda och trevligt som omväxling.
Men jag vill inte ha det så för alltid.
Just dessa fredags middagar med en massa prat och vin,
de är liksom pricken över i:et och en mysig stund i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina