7 juli 2012

Tefal Fritös

Nu är den införskaffad, Tefal Fritös!
En ny onödig pryl till samlingen! Men det blir goda pommes, det vill jag lova.

Hej på er i sommar regnet.
Här i Skåne har det regnat ett stilla sommar regn i stort sett hela dagen
men det har ändå varit varmt.

Lille Bror och jag fick gjort våra inköp.
I flera år har det stått en fritös på önskelistan men det har aldrig blivit av.
Ni vet, pengarna ska räcka till mycket och
det är ju trots allt en onödig hushållsapparat.
Men jag är glad för sådana!!!

Mitt nybakade frukost bröd med mandelmjöl!
Det är väldigt lätt att göra och obefintligt med kolhydrater.
Även ni som är gluten känsliga kan äta detta brödet.
Inget vetemjöl utan bara mandelmjöl.

När vi var hemma från vår lilla shopping tur,
som även blev en liten bikini till mig (visar picture senare) fikade vi på nybakat bröd.
Även barnen gillar brödet och det är super.
Min nya fina kofta från Love Forever har blivit en favorit.

Min fina Mon Ami servis.
Den är vacker med sina blå blommor och det är en bra mugg att dricka kaffe ur.
Det är ett måste, att den ska vara god att dricka ur.
Tunn kant och ändå tjock så att du inte bränner dig.


Nu är dax att påbörja middagen och invigningen av fritösen.
Undra hur det ska gå?
Hur fungerar den???

1 kommentar:

  1. Hej du! ja ibland hinner man bara inte men jag är glad att du bara är inne och läser men ännu gladare när du kommenterat :) De verkar bli mindre för alla nu när de är sommar!
    Kul att du gillade jackan.
    Fritös vill mannen också ha men jag har satt stopp för vi har inte plats för en pryl till i vårat lilla kök, vi hade en i Turkiet och den användes inte så ofta.
    Kramis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina