13 juli 2012

Bröllopsdag

Idag för 16 år sedan blev vi man och hustru.
Det var en solig dag och vi var så förväntasfulla inför vigseln.
Åren passerar förbi och vi fyller dem med vardag, helg och semester.
Vi skapar ett gemensamt liv tillsammans och delar glädjeämnen och bekymmer.

Vi har alltid firat vår bröllopsdag med ett restaurang besök.
Jag är glad för traditioner och denna ligger mig varmt om hjärtat.
I vår lilla stad finns ett mysigt litet ställe som vi styrde cyklarna mot.
 Fisken som jag valde smakade gudomligt.
Jag försöker välja fisk när vi är ute och äter eftersom
det inte är så frekvent på vårt middagsbord.
Efter lite vin och god glass begav vi oss hemåt.

Nu har vi kommit hem och softar lite.
Båda barnen är hemma idag och det känns mysigt.
Vi har  parkerat oss i soffan och "Mr Sandman" börjar ge sig till känna.

Lille Bror och Stora Syster förgyllde vår kväll.
Dagens vackra ros är en liten gåva från Maken.
Hoppas den står sig några dagar så
jag kan gå här och njuta av den och känna doften sprida sig i rummet.
Jag hoppas på fint väder i helgen.
Allt blir så mycket roligare och lättare när solen skiner på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina