22 maj 2016

Reseplanering i solen

En lugn och skön dag.
Lite av varje, precis som det ska vara.
Jag måste lära mig att koppla av under helgen och känna mig nöjd med
att bara vara, utan att känna stress av allting som jag vill göra.
Ibland är jag duktig och ibland är jag mindre duktig!

Inga barn hemma på morgonen.
Lille Bror sov över hos kompisen i Lund och Stora Syster sov hos pojkvännen.
Vi påbörjade ett litet projekt med bilen men det visade sig vara helt omöjligt
så vi la ner det efter ett tag. Maken ska ringa en bilfirma imorgon och kolla vissa saker.

Sen begav vi oss till Bokskogen i Torup. Det är så fantastiskt vackert när
träden är så ljusgröna och ljuset det strilar ner mellan trädkronorna.
Jag verkligen njuter av naturen.


Eftermiddagen har gått i sakta lunk. Lite läsning i min travelguide om Rom
och en massa surfande på nätet om olika sevärdheter som vi ska spana in när vi är i USA.
Stora Syster hade gjort en oerhört god rabarberpaj med hackad mandel och vit choklad.
Den var som en dröm! Den bara smälte i munnen!


Nu ska jag bege mig till kojs.
En ny vecka med lite lagom tempo. Jag tänkte fortsätta mitt USA surfande och
så tänkte jag träna en hel del. Imorgon blir det cykeln till jobbet.
Hela nästa vecka förutspår de 20-25 grader så det gäller att passa på
att cykla när det är varmt och skönt :-)

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina