21 maj 2016

Seriematch i Asarum

När man har idrottande barn så kommer man iväg på lite utflykter.
På vintern är vi runt i en massa inomhushallar och på sommaren
så är det en massa fotbollsplaner. Vi vill vara med i så stor utstäcknings om möjligt
och det är mysigt att åka iväg. Det blir som en liten minisemester.

Lördag innebär god frukost med gott pålägg och bullar.
Stora Syster for iväg till småstadens konditori för att handla bröd
och vi andra dukade fram alla godsakerna i uterummet.
Det var precis lagom varmt att sitta där och mysa.

Idag var det dax för Stora Syster att spela match i Asarum som ligger strax 
utanför Karlshamn i Blekinge. Men jag behövde inhandla lite solkräm innan
vi skulle iväg så jag for iväg till vårt apotek. Några flaskor solkräm fick
följa med hem men även en tub handkräm med SPF 20.
Min händer behöver skyddas och min psoriasis börjar krypa neråt på handryggen
så den är väldigt utsatt och behöver extra skydd.

Det är rätt så mysigt att sitta i bilen och småprata med Maken och bestämma lite framöver.
Idag tog det lite tid att hitta till fotbollsplatsen men när vi väl kom fram så
stod det redan 0-1 till våra tjejer. Superskoj! 

Jag trotsade vädret och var klädd i vita jeans och endast kofta.
Och vi fick välja rätt ställe att stå och heja på.
Halva fotbollsplanen var omringad av höga träd (vilket är alldeles normalt)
och när vi valde att stå där så var det lite småkyligt.
Efter en halvlek så flyttade vi oss in i solen och då, då var det supermysigt!
Korv och glass i halvlek, obligatoriska tillbehör!

Och dagens bästa, de vann mot serieledarna med 1-3!
Enormt roligt för dem. Nu börjar det röra lite på sig i tabellen och det skapar lite spänning.
Kvällen tillbringde vi i soffan, bara vi två.
Lille Bror var på fest i Lund och Stora Syster var hos påjkvännen.
Vi bestämde oss för att hyra Quetin Tarantinos senaste film. The Hateful Eight.
Jag har redan sett den men inte Maken. Det är en väldigt blodig och slafsig film
men den har fyndiga repliker och är en typisk Tatantino film men nu räcker det för mig.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina