2 maj 2016

Träff med strykjärnet

Denna vecka börjar bra!
Vaknar utsövd, inga möten planerade, solen skiner och bara tre dagar
och sedan är det helg igen! Det känns väldigt lyxigt!

Nu känns det som om våren är i antågande. Idag åkte jag till jobbet utan jacka
och bara i en stickad poncho och det räckte. Jag tänker på alla barn som
kan vara ute i solen och leka utan att behöva ha en massa tjocka jackor på sig.

Nu är hela familjen iväg och tränar men inte jag. Idag har jag date
med tvättmaskinen och stykjärnet. En massa tvätt som bara ligger och väntar på mig.


Denna fina korgen fick vi av våra gäster i lördags.
Goda amerikanska såser och en massa amerikanska kryddor.
Våra gäster hade vår stundande USA resa i åtanke. Det ska bli spännande att 
börja använda kryddorna och smaksätta grillningen framöver.


Jag börjar bli lite långhårig. Det var några år sedan mitt hår var lite längre
och det känns ändå OK. Några månader till och sedan är det lagom.
Inte för långt för då blir det bara stipigt!
Vi får se ifall jag står ut!

Nej, nu piper tvättmaskinen och upp och hoppa!
Ha en skön fortsatt kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina