16 maj 2016

Världens tråkigaste dag

Ibland får jag dagar när allting bara är sååå tråkigt!
Igår kväll gick jag till sängs redan halv tio och 
sedan sov jag till halv åtta, vilket blir i stort sett tio timmar.
Så jag kan inte klaga på att jag är trött.

Jag hade ingen enerig överhuvudtaget idag.
Jag var helt dränerad och orkeslös och inget var roligt.
Inga av mina arbetsuppgifter triggade igång mitt humör och jag
bestämde mig för att åka hem vid halv fem tiden.


Jag möttes av Stora Syster som hade lagat en jättegod middag
men inte ens det piggade upp mig. Istället så blev jag ännu mer
nedstämd när hon visade sin nya i-phone 6 telefon.
Hela glaset var sprucket och behöver bytas.
Telefonen är inte ens en månad gammal. Det är en olyckshändelse men
det är så himla onödigt och kostar en massa pengar att laga.

När övriga familjen begav sig iväg på sina träningar så borde jag
ha tagit på mig mina träningskläder och gått en promenix men
istället placerade jag mig i soffan och bara tittade på dålig TV.

Efter ett tag så ryckte jag upp mig och gick och duschade en 
lång och varm dusch. Det är så himla kallt ute och jag har alldeles för lite på mig.
Jag klär mig efter kalendern och inte efter vädret och dessutom så har jag
tagit undan mina mina höst och vinter kläder så nu är det bara vår och sommarkläder
som gäller. Jag har börjat att duscha på kvällen för att jag behöver smörja mig
väldigt mycket pga av min psoriasis och mina eksem är inte så fina just nu.

Resterande delen av kvällen satt jag med datorn och ansökte om ESTA visum
till USA. Vi ska resa dit till sommaren och då behöver man fylla i en ESTA ansökan.
Och det tar lite tid för det är väldigt mycket som ska fyllas i....
Men nu är det ansökt om, betalat och beviljat så nu kan vi resa hur mycket vi vill.
Det ska blir fantastiskt roligt att få komma tillbaka till Kalifornien igen.
Det är nästan 30 år sedan jag bodde där som au-pair.
Längtar oerhört mycket redan!

Ha en skön vecka och jag hoppas att min morgondag blir
mer positiv än vad dagen har varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina