21 december 2018

Invigning av julsnapsen

En riktigt mysig afton tillsammans med våra goda vänner!
God mat, mycket skratt och julklappsspel!
En perfekt inledning av julhelgen!

En ledig dag och mycket på agendan.
Uppe med tuppen och kaffe och vörtbröd framför TVn och Gossip Girl.
Jag har inte många avsnitt kvar av den serien nu och jag skulle vilja
se klart serien innan nyår. Lite sträcktittande och så ska jag klara det.

Idag har jag inhandlat all julmaten, sånär som på all drickan.
Det blir alltid lite stödköp när jag kommer på något som jag har glömt bort...
Sedan en tur till Nova Lund för att handla strumpor.
Jag gjorde en liten inventering i strumplådan och insåg att jag skulle
få gå med rumpan bar om det inte fylldes på lite.
Det är bara så himla dyrt med strumpro... och så går de i sönder nästan direkt.

Kvällens begivenhet var invigning av Julasnapsen.
I nästan trettio år så har vi träffats och ätit julmat och bytat julklappar.
Jag är så tacksam att vi håller fast vi denna tradition. 
Ju äldre jag blir desto viktigare blir det att vårda vänskapen.

Bitte och Ulf har ett fantastiskt rum med fönster åt alla håll
och det är mysigt att sätta sig till dukat bord.
Idag bjöds det på maffig kalkonmiddag och det smakade alldeles förträffligt.


Bitte har julpynt överallt och det är så mysigt att komma hem till dem.
Jag skulle aldrig lyckats med att göra det mysigt och hemtrevligt.
Hemma hos oss hade det bara blivit plottrigt och
dessutom så har vi inte så mycket avställningsyta.


Små, söta borddekorationer till alla gästerna!


Paketleken blir alltid fartfylld och av någon anledning så tävlar alla om
samma paket. När det sedan öppnas så brukar det vara en struntsak.
Men det blir ett skojigt inslag under kvällen.

Vi kör hem i mörket och regnet öser ner.
Jag känner mig ganska så trött och sliten så det gäller att krypa till kojs
och sova ordentligt för imorgon är det kökstjänst hela dagen.
All julmaten ska tillagas. I lugn och sakta mak så närmar vi oss julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina