17 maj 2016

Syrenerna i full blom

Idag har jag varit på bättre humör.
Jag bestämde mig imorse att idag skulle jag vara mer positiv men det
är inte alltid så lätt att styra över sina tankar och känslor.
De är där för en anledning, oftast, men inte alltid.

Nu när jag har skippat morgonduschen så har det betytt att mina morgonrutiner
har blivit snabbare, vilket är positivit. Se, en sak som är positiv och
det påverkar humöret. Jag har ingen orsak till min trötthet och orkeslöshet
men jag tror att det kan vara lite allergi samt backlog från förra veckans
alla arbetstimmar som jag la ner. Det kalla vädret påverkar nog också mig.

Så idag hade jag bestämt mig för att gå en promenad direkt när jag kom
hem från jobbet och njuta av dagsljuset. Sagt och gjort, på med kläderna.
Och det blev en hel timmes promenix och det är så vackert i naturen.
Nu är syrenerna i full blom och det doftar alldeles underbart!


Lite SMS kontakt med diverse personer innan det var dax för tvätten.
Och nu sitter jag här i sängen med min laptop och jag som sa att det
inte skulle vara någon skärmtid i sängen. Men jag tänkte mer på telefonen och 
alla dessa sociala medier. Och det har jag hållit, ingen telefon och sociala medier i sängen.

Imorgon är en ny dag och jag hoppas på fint väder för jag är sugen på
att använda någon av mina klänningar.
Hoppas, hoppas!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina