5 maj 2016

Italiensk afton med bästa vännerna

Fyra dagars ledighet framför mig!
Det känns skönt att veta att vi bara ska ta det lugnt och äta gott och
umgås med goda vänner och framförallt njuta av det vackra vädret.

Vi unnade oss en sovmorgon och långfrukost på det.
Dagen har inte haft många knop och jag har småpysslat i trädgården.
Maken har grävt upp några buskar och det har lämnat ett stort håll i rabatten.
I detta hål ska jag plantera ett träd. Jag har velat ha ett träd i några år nu men
jag har inte hittat just DET trädet. Det är inte helt lätt att hitta det perfekta trädet.
Vår trädgård är väldigt liten vilket innebär att trädet inte får vara för stort.
Men äntligen har jag hittat mitt träd och jag ska åka och handla det i morgon!.

Framåt kvällen så dök vår bästa vänner upp och tanken med dagens träff var
att planera inför vår kommande resa till Rom. Vi startade upp kvällen
med en italienska öl och tapas och vi satt på vår terass på baksidan av huset.
Just på den terassen har vi kvällssol och det var alldeles underbart
att sitta där och känna solen strålar värma oss.


När solen hade gått ner bakom husknuten så flyttade vi in i uterummet.
Dagens middag bestod av italienska köttbullar i hemmagjord tomatssås med tagliatelle.
Underbart goda! Dessa kommer jag göra igen.


Vi bläddrade i min nya reseguide och vi bokade in lite smått och gott.
En personligt guidad rundtur, ett besök på Vatikanen och ett besök på Colosseum.
I dagarna tre ska vi få njuta av Roms alla sevärdheter och jag känner på mig att
jag kommer att åtekomma till Rom. Jag blir helt salig av att bara bläddra i reseguiden.

Det blev en relativt tidig kväll eftersom några av oss skulle upp och jobba imorgon.
Men det gjorde inget. Vi hade åstadkommti vad vi skulle och jag ser framemot
vår resa med stor glädje. Jag älskar storstadssemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina