3 maj 2016

Teamlunch på Ihsiri

En dag med alla attribut för att en känsla av välbefinnande ska infinna sig.
En bra förmiddag med mycket utrett på jobbet,
en trevlig lunch tillsammans med arbetskamraterna,
en ordentlig genomkörare på träningen och nu en bra film på TVn.

Jag är en slav under min telefon! Och jag tycker det är ett dåligt beteende!
Så from igår så har jag förbjudit mig själv att ha skärmtid i sängen.
Ingen padda och ingen telefon i sängen.
Det innebar att jag kom iväg i tid till jobbet och jag satte igång med
dagens projekt direkt. Igår skickade jag iväg en hel drös med e-mail
och nu var inboxen fylld med svar så det var bara och sätta igång.

Förmiddagen flöt på och helt plötsligt var det dax för vår teamlunch.
Dagens restaurang var en thailändsk restaurang som hette Ihsiri.
Fantastiskt god mat och vi kände oss nöjda.


Jag valde jätteräkor med ris, bambuskott och aubergine i en sås av kokosmjöl och grön curry!
Mums vad gott det var och lagom mycket!


I rabatterna i stan stå vimlar det av blommande vårblommor och
det är så oerhört vackert med alla vårlökar som blommar.
Och varje år blir jag lika förvånad över hur naturen övervinner allt.

Efter en full dag med arbete så var det dax för ett 60 minuters träningspass.
Jag tycker inte att det blir någon förbättring på konditionen.
Nu har jag ändå varit ganska aktiv denna vintern och våren men
jag får väl ge det lite tid till innan jag märker någon skillnad i konditionen.
Men jag resonerar som så att det är bättre att försöka så gott det går
än att inte göra något överhuvudtaget.

Nu softar jag i soffan och tar igen mig efter träningen.
Imorgon är det "fredag" och sedan är det fyra dagars ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina