19 maj 2016

Öde på jobbet

Det blev en lång dag på jobbet idag!
Jag ska hålla ett föredrag/utbildning på 3,5 timmar imorgon så det 
behövs några slides för att kunna leverera det.
Det kändes ensamt de sista timmarna.

Igår kväll så hämtade jag en leverans av kläder från JOY men
det blev aldrig av att jag provade dem igår kväll.
Det gjorde jag imorse istället och allt passade förutom klänningen.
Den var för stor så det blir en tur till Nova Lund under dagen för att byta till en mindre storlek.
Ett ganska trevligt bekymmer ändå...

Jag körde iväg under lunchen och jag hade tur för de hade bara en klänning kvar i min storlek.
Som vanligt blev en tur inom Hemtex. De har så mycket fint varje gång
men det är svårt att handla nytt hela tiden. Det går ju inte att slänga det gamla...
Men idag handla jag faktiskt en bordsfilt.
Det har jag tänkt göra länge men det har aldrig blivit av och nu slog jag till.
Dukningen blir så mycket finare när man har en bordsfilt under den vanliga duken.

Resten av kvällen tillbringade jag på kontoret och när klockan var fem
så var jag ensam kvar och det kändes lite ödsligt. Men jag var tvungen att
bli färdig med min presentation så det var bara att jobba klart.


När klockan var tio så slog jag igen locket på datorn och det var fortfarande ljust ute.
Familjen satt i soffan och fikade när jag kom hem så jag bara gled "in i fikan".
Kändes mig nöjd med dagen och jag hoppas att utbildningen går bra imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina