20 juni 2010

Har ni någonsin...

...varit med om att det har ösregnat när ni har varit på solsemester i Medelhavet? Det har inte jag så det var en ny erfarenhet för mig. Om vi nu ska plocka fram det positiva i det hela så var det ändå ganska så bra eftersom våra vintervita skinn behövde en dags vila från att exponeras av den starka solen. Vi strosade iväg och planen var att utforska alla butikerna längs vägen fram till hamnen i Alcudia. Vi fick springa mellan de olika markiserna för att inte bli allför blöta och kalla.Barnen var trots regnet vid gott mod och pengarna brände i deras plånböcker. Det fanns mycket fint att handla, både skor, kläder och smycken men jag är ingen person som handlar på impuls utan jag är lite mer tråkig... än så. Tyvärr kan jag påstå ibland. Jag behöver lite mer tid på mig att fundera innan jag slår till och när man då är iväg på semester så blir det inget handlat. Det är något som kommit med åldern för när jag var yngre hade jag inga "problem" med att shoppa i tid och otid!

Men efter regn kommer solsken och så även på Mallorca. Det sprack upp och vi fick en ljuvlig promenad längs strandpromenaden tillbaka till vårt hotell. Vi tog ett kvällsdop i poolen på hotellet innan vi begav oss ut på stan. Vi ville äta äkta spansk Paella och vi hade förhört oss om var vi skulle gå för att undvika den paellan som serveras på alla de sk "sommar" restaurangerna. Vilken tur vi hade för att det var en riktig lyckoträff. Oehört god mat!
Mitt i centrum växte det en hel allé med apelsinträd. För oss svenskar är det exotiskt och overkligt att se. Emma och Anton blev häpna över att se den mängden och så gott de doftade. Vi har lagt ytterligare en händelsrik dag bakom oss som vi kommer minnas med glädje, trots hällregn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina