12 juni 2010

Underbart med ensamhet

Ibland är det helt underbart att få lov att bara vara hemma själv och ta det lugnt. Jag har tillbringat eftermiddagen med att sortera alla papper som ska vara på diverse olika ställen, tvättat, dammat och njutit av ensamheten. Jag unnade mig en god kopp kaffe tillsammans med min nya kokbok - Leila Lindholms "One More Slice"."One More Slice" tar vid där "A Piece of Cake" slutade. Tanken med
"A Piece of Cake" var att den skulle ge oss det mer söta baket och att "One More Slice"mer bröd och matnyttigt. Leila lär oss därför i nya boken bland annat att göra surdegsbröd, hembakad pizza och egen pasta från grunden. De flesta bilderna är tagna i Italien i underbara miljöer. Samtidigt får vi massa goda recept såsom pannkakor, våfflor, cheesecake och american pie både för vardag och fest. Smarta tips och råd gör inte boken sämre.

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att bara vara ensam i bland!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen skönt att få lite egentid emellanåt, speciellt när huset annars är fullt kan jag tänka. Har du provat något från One more slice än?

    Kram Emelie

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina