31 december 2019

Nyårsafton 2019

 Festernas fest är här!
Nyårsafton!
Vi går in i ett nytt decennium med tio orörda år framför oss.
Ska bli spännande och se vad dessa har att ge mig och min familj

I år så firar vi med en nätt liten skara på fyra personer.
Det ska bli jättemysigt att fira in det nya året med en tre rätters middag och god dryck.
Tänk vilken stor betydelse maten har för hur upplevelsen blir. Vi lagar maten tillsammans och jag har en massa recept laddade i datorn och paddan som support och "kökspersonalen" är redo.


Dagens meny är komponerad från Allt om Mat och består av:
Råraka med ansjovismajonäs, gräddfil, löjrom och ärtskott
Bakad torskrygg, pressad potatis, rotfruktskompott och champagnesås
Creme Brule med laktrissmak och hallon


Vi skickar ett foto till våra vänner och önskar dem Gott Nytt År!


Vi spelar spel och roar oss med Photo Boot!


Strax innan tolvslaget så beger vi oss ut för att titta på raketerna.
Det var lite mindre raketer i år och det beror nog på förbudet att använda
raketer på pinne utan bara få lov att smälla stora boxar.
Champagne i glasen och vi skålar in det nya året!


Jag ser framemot 2020 med stor glädje.
Maken och jag har börjat träna tillsammans, nya arbetsuppgifter på jobbet,
lite projekt här hemma, lite semesterplaner ska smidas för sommaren och nästa år igen
och alla dessa goa vänner som vi ska umgås med.


Nu är det full fart framåt igen och jag önskar att vi får vara friska och ha energi.
Till helgen ska vi börja med vår årsplanering och jag längtar.

Se framåt, där har du framtiden!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina