20 december 2019

Nova Lund med Syster Yster

Nu är vi alla lediga och kan njuta av julmyset ordentligt!
Jag behöver vara ledig dessa dagarna innan jul,
för att hinna varva ner och känna in julen och allt som ska fixas.
Det är ju en del även om vi försöker dra ner på det varje år,
men det ska fixas med mat och julklappar ska handlas
och blommor ska organiseras och allt annat piff ska vara på plats.

Ingen bra nattsömn för mig idag.
Frös som en hund (vad det nu är för uttryck). Hur vet vi om en hund fryser?
Men det är helt OK för nu håller jag väldigt lågt tempot.
Syster Yster och jag körde en sväng till Nova och fixade lite småärenden
och vi träffade kusin Ingela och hennes fina familj och vi fikade tillsammans.
Jättemysigt!


Jag har varit en tur i Småstadens bästa blomsteraffär och införskaffat
blommor och dekoration inför julbordet.
En liten minigran fick även följa med hem och den står så fint i
trappan i en stor, klar Ernstvas - "I det enkla bor det vackra"
Är det inte så han säger, den där mysgubben!


Nu har vi ätit middag med nytt gott rödvin, Grape Gambler.
En riktig liten goding som känns som en ny favorit (tills det dyker upp en ny)

Nu ska jag baka julknäckebröd - mmmmm!
Väntar tills imorgon och smaka med en skiva nygriljerad julskinka med hemmagjord senap.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina