28 december 2019

Nu lämnar vi julmaten

Dessa sköna lediga dagar när vi gör saker som får oss att må bra!
Att gå här hemma och skrota och ta sakerna i lugn takt.
Jag gillar julledigheten oerhört mycket!

Oftast så har jag inte möjlighet att vara ledig under jul och nyårshelgen.
Jobbet kräver en del timmar men i år så går det bra.
Lite nya arbetsuppgifter på jobbet öppnar upp för en lååång ledighet.

Vi hade middagsbjudning för några vänner för någon dag sedan
och det var fortfarande roligt att duka julinspirerat.
Fast den röda duken och granriset ersattes med lite jordnära toner istället.


 Vi bjöd på något annat än julmat och det uppskattades av gästerna.
Några dagar med julmat men sen är det bra och då längtar vi efter andra smaker.


 Vi går här hemma och förbereder i lugn och ro och
dofterna från köket retar smaklökarna.
Det är lite blandade detaljer i dukningen.
Glas från Iittala, underlägg från Newport, Bestick från Leif Mannerström
Ljusstakar från Orrefors och Systrarna Greene och Porslin från Rörstrand.
Granar och krukor kommer från DBKD.



 Njut av era lediga dagar men uppskatta glädjen av att få lov att gå till jobbet!
Vi behöver vara lediga och återhämta oss från vardagens stress men
jag älskar mitt jobb och alla arbetskamrater som jag har runt omkring mig.

Låt andra få känna sig betydelsefulla!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina